Update van de barcommissie

1 september 2024

De barcommissie kan terug kijken op een succesvol jaar. Sinds begin 2016 kunnen onze leden en gasten genieten van heerlijke verse koffie en is de club overgegaan op cashless betalen met pin en/of clubcard, die aan alle leden is verstrekt. Daarnaast is er een vending machine geplaatst, zodat er ook een kleine versnapering kan worden genuttigd als de bar gesloten is.

De bar zal gesloten zijn op het moment dat er geen bardienst is. Dit betekent dat dit door de week wel eens kan voorkomen. Het is dan ook niet de bedoeling dat je dan zelf achter over de bar springt, om jezelf te bedienen.Voor een drankje en snack kun je dan terecht bij de vending machine, deze is niet cashless.


Barondersteuning

Het afgelopen jaar zijn we erin geslaagd om de barondersteuning weer in te voeren op de zaterdagen. De ondersteuning zorgt ervoor dat er wat meer sturing en kennis achter de bar is en dit wordt als zeer positief ervaren door de barouders. De barondersteuners zijn te herkennen aan een zwarte polo en rood schort. Ook komend seizoen zal dit worden doorgetrokken, maar met een kleine wijziging. We zijn heel blij te kunnen melden dat er met ingang van dit seizoen een vaste barcoƶrdinator is aangesteld op de zaterdagen en zondagen van 12.00-20.00 uur, haar naam is Nienke en zij start met veel enthousiasme per 3 september.

Voor de zaterdagochtenden zijn we nog wel steeds op zoek naar extra barondersteuners, zodat wij ons bestand op peil houden. Hoe meer ondersteuners we in ons bestand hebben, hoe minder vaak je wordt ingepland. Mocht je interesse hebben of vragen hebben wat het precies inhoudt, mail dan naar [email protected] of spreek één van ons aan.

 

Kratje fris

Er is vorig jaar een proef gedaan met een standaard kratje fris; dit is geen succes gebleken. Vanaf nu kunnen er weer zelf kratjes worden samengesteld. Wel is het de bedoeling dat er van te voren wordt opgenomen wat er in het kratje moet zitten en dat is ook wat er afgerekend wordt. In verband met het kassasysteem is het niet mogelijk om daarna nog bestellingen om te ruilen. Dus graag hier rekening mee houden en de juiste bestelling doorgeven, maar dat gaat vast goed komen.

 

Teametentjes/borrels

Wij juichen teametentjes en -borrels heel erg toe! Als er daarvoor gebruik wordt gemaakt van de keuken of clubhuis, dient dit altijd van te voren te worden gemeld bij de barcommissie. Dit geldt voor zowel de jeugd- als de seniorenteams en kan via de mail worden aangevraagd via het bekende e-mailadres. De aanvraag zal in de agenda worden opgenomen en de barondersteuning weet op die manier wie er van de keuken gebruik maakt. Vanwege de beperkte ruimte in de keuken is het niet toegestaan om met meer dan 2 personen per team de keuken te gebruiken. Uiteraard geldt dit ook voor het organiseren van borrels op de club.

Let op dat er voor dit soort etentjes en uitjes geen eten kan worden ingevoerd dat op RHC verkocht wordt. Daarnaast zullen alle drankjes van de bar afgenomen moeten worden.

Andere huisregels voor de teametentjes en -borrels zijn te vinden op de site, op de pagina waar ook het barschema staat. Daar kun je trouwens veel meer informatie over de bar e.d. vinden.



Als je nog tips, leuke ideeĆ«n, opmerkingen, inkoopwensen of wat dan ook kwijt wilt, dan horen wij dit graag! Spreek ons aan of mail naar [email protected].


Wij wensen iedereen een mooi en gezellig hockeyseizoen toe!

Elise, Erwin, Luut, Patrick, Pim, Marco, Sabine en Susan