Agenda
28-5  Bestuursvergadering
2-6  Laatste training Benjamins/Kabouters
4-6  Bestuur SSRHC-RHC
6-6  borrel MD2
8-6  Jeugdkamp
14-6  Eindtoernooi trimmers
14-6  Huldiging kampioenen zaal/veld
Hele agenda
Sponsor nieuws
Nieuwsoverzicht
VAN HET BESTUUR

26-5-2019
KAMPIOENEN!
 
Trots kunnen wij melden dat de allereerste kampioenen een feit zijn voor RHC!
Vorige week was MC3 al kampioen, gisteren volgden MB5, JC2 en MD4.

Beste spelers, trainers, coaches en managers, van harte gefeliciteerd!


MB5


JC2


MD4

IMG_3283.JPG
MC3
 
JEUGD

23-5-2019
JC1-Alliance en lunch van Hoogvliet
 

Op zaterdag 18 mei gingen jongens C1 van Rijswijk voor de tweede keer in duel met Alliance, een wedstrijd die eerder in een tragische nederlaag eindigde. In de eerste helft bleef het lang spannend. Maar vroeg
in de tweede helft besloot linksmidden Boris dat het tijd voor actie was, liep iedereen voorbij en scoorde hard in de hoek: 1-0 voor Rijswijk! Dat zag er gunstig uit, totdat helaas in de laatste 10 minuten de gelijkmaker volgde,
met daarna nog een tweede tegengoal in de laatste minuten. ‘Deze eindstand is het omgekeerde van het spelbeeld’, moppert supporter van het eerste uur Reinier. 


Gelukkig stond na de wedstrijd wederom een heerlijke lunch van de HOOGVLIET klaar. Coach Michiel had de teleurstelling snel verwerkt. Tussen twee happen door, met een grote grijns: ‘Deze croissantjes zijn werkelijk verrukkelijk!!’. Volgens knuffelcoach Sacha was het waarschijnlijk anders gelopen als ze deze lunch vooraf hadden gegeten. Coach Maarten had even tijd nodig om de teleurstelling te verwerken, maar wilde toch uw verslaggever nog even te woord staan: ‘Ze hebben alles gegeven, deze knakworsten van de HOOGVLIET zijn welverdiend’. Zo’n heerlijke lunch in de zon is toch een mooi visitekaartje voor onze club’.


 
BELANGRIJK

21-5-2019
Eikenprocessierups
 
Ze zijn er weer! De rupsen langs en rond de velden!
Binnenkort zullen er weer nesten en rupsen worden verwijderd uit de bomen en struiken rondom het clubhuis, de velden, de parkeerplaats van RHC en bij de achterdeur/wasplaats bij de Spartaan. Het is verstandig met name de bomen rond het clubhuis en bij veld 3 te mijden. We houden jullie via de website op de hoogte van de voortgang en verwijdering van de rupsen. 

***

De eikenprocessierups is op het RHC-terrein aangetroffen: met name bij veld 3 en bij sommige bomen kun je je beter niet bevinden. De brandharen van deze rupsen kunnen erg vervelende klachten veroorzaken.

Uiteraard is de gemeente op de hoogte en doet iedereen z'n best om dit zo snel mogelijk op te lossen.



 
SENIOREN

20-5-2019
D2 bijna kampioen!
 
Ons D2 kan aanstaande zondag kampioen worden op Leonidas!

Momenteel staat D2 1e met 4 punten voorsprong op de nummer 2.
Zij spelen zondag tegen Leonidas, de nummer 3.
Bij winst zullen zij kampioen worden!

Wij vragen jullie om allemaal om 15:30uur D2 te komen aanmoedigen op Leonidas!

Op naar het kampioensschap!
Heel veel succes dames! 
 
JEUGD

14-5-2019
Cursus C-kaart voor ouders
 
Als afsluiting van het seizoen en voor de start van het nieuwe seizoen willen we nog 1 cursus geven aan ouders om hun C-kaart te behalen. Afgelopen winterstop kon de cursus helaas niet doorgaan maar deze cursus gaat zeker door. De cursus is bedoeld voor alle ouders die in het nieuwe seizoen wel een keer willen fluiten op het veld; dit geldt voor jeugdwedstrijden vanaf de D-jeugd.


De cursus gaat via E-learning met nog 2 cursusavonden. Locatie voor alle bijeenkomsten is het clubhuis:

 - Donderdag 23 mei  19:30 - 20:30       - kick-off meeting met uitleg van de cursus en eerste regels
 - Dinsdag 28 mei 19.30 - 21.00            - uitleg regels en vragen proefexamen
 - Maandag 3 juni of woensdag 5 juni    - examen

Ouders die interesse hebben kunnen zich aanmelden via [email protected].

Namens de Arbitrage Commissie,
Pieter van Meeteren
 
VAN HET BESTUUR

7-5-2019
UPDATE: Vrijwilligersfeest 21 juni
 

Mocht je een uitnodiging hebben ontvangen voor ons vrijwilligersfeest op 21 juni, laat even weten of je komt of niet. De aanmelding stromen binnen maar we hebben nog niet van iedereen iets gehoord, mocht je niet in de gelegenheid zijn, horen we het ook graag.


We gaan er een fantastische seizoensafsluiting van maken met veel dank voor jullie inzet!


--------------------------------------------------------------------------------------------------------


Vrijwilligers bedankt!

Ook afgelopen seizoen heeft RHC weer mogen leunen op de ondersteuning en inzet van een heel aantal vrijwilligers. Zonder vrijwilligers geen RHC!


Op vrijdag 21 juni 2019 zullen wij al onze RHC vrijwilligers bedanken op een feestelijk vrijwilligersfeest. De uitnodigingen hiervoor zijn inmiddels per mail verzonden. Voor de jeugd die training geeft aan de jongste-jeugd, volgt de persoonlijke uitnodiging op papier via de Hoofdtrainer.


Mocht de uitnodigingsmail je onverhoopt niet bereikt hebben, stuur dan s.v.p. een mailtje naar: [email protected]


Met sportieve groeten,


Elise Réparon en Romi Bloem


 
JEUGD

2-5-2019
Deelnemerslijst jeugdkamp
 
Voor wie het niet (meer) scherp heeft van zaterdag 8 juni tot en met maandag 10 juni vindt ons jeugdkamp plaats. Als je links bovenin inlogt op de website, kun je het bestand 'Deelnemerslijst 2019' openen via club en dan documenten. Je hebt hiervoor je lidnummer nodig, dat kun je vinden op je jaarlijkse factuur. Als je die niet meer hebt, mail dan naar [email protected].

Zoals altijd is de deelnemerslijst tot stand gekomen op basis van moment van inschrijven en de verdeling per leeftijdscategorie en ten opzichte van de voorlopige deelnemerslijst aangepast op afzeggingen.
Als er nu nog deelnemers zich afmelden dan worden de vrijgekomen plekken ingevuld door iemand van de wachtlijst uit de leeftijdscategorie waaruit de afgemelde deelnemer komt. Let op! De gepubliceerde wachtlijst is gefilterd op team en niet op moment van inschrijven, deze lijst zegt dus niets over de kans op toch meegaan bij een afzegging. Aan de wachtlijst kun je dan ook geen rechten ontlenen.

Kosten en factuur
Binnenkort ontvangen de ouders van de kinderen op de deelnemerslijst een factuur voor het kamp. De factuur gaat naar het eerste e-mailadres waarop de deelnemer in de ledenadministratie bekend staat. Het bedrag is dit jaar vastgesteld op €125 per deelnemer. Het verzoek is dit bedrag binnen 2 weken over te maken. Wees op tijd want gezien het aantal wachtenden op de wachtlijst die allemaal heel graag mee willen, komt je deelname bij te laat betalen te vervallen. De vrijgekomen plek wordt dan aan iemand van de wachtlijst gegeven volgens hierboven vermelde procedure. Afzeggen kan altijd, maar de organisatie behoudt zich het recht reeds gemaakte kosten in rekening te maken. Dit gaat in samenspraak met het RHC-bestuur.

Contactinformatie
Het JOC bestaat uit enthousiaste vrijwilligers. Zij zijn dan ook de aanspreekpunten voor al uw vragen en bereikbaar via [email protected]. Op dit moment kunnen we nog niets zeggen over locatie, meeneemlijsten, spelonderdelen, etc. Wel kunnen we vast aangeven dat we dit jaar niet in tenten, maar binnenshuis slapen. Fijn! Alle nog aanvullende informatie wordt de komende weken via de e-mail en RHC-site en app gecommuniceerd.


Vriendelijke groet,
Jeugdkamp Organiserend Comité,
Geert Dickhoff
Oscar Reiche
Remco van Oyen


 

9-4-2019
Update RHC-toernooien
 
Het C-No-More toernooi zit VOL!
Voor het Diep in de Zee toernooi zijn we nog op zoek naar meisjesteams.

De prestatietoernooien van 29&30 juni gaan helaas niet door.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------

De inschrijvingen zijn geopend! 

In het weekend van 22&23 juni en 29&30 juni staan de Jeugd-toernooien van RHC gepland. Een gezellige dag in het teken van hockey en afsluiten van een sportief hockeyseizoen.

Alle RHC-teams zijn automatisch ingeschreven in hun eigen categorie, maar vertel het voort dat de inschrijving van onze toernooien vanaf nu geopend zijn! 

Data:
- Zaterdag 22 juni C-No-More-Toernooi (voor C-teams spelend in de 3e & 4e klasse)
- Zondag 23 juni Diep in de Zee Toernooi (voor D-teams spelend in de 3e & 4e klasse)
- Zaterdag 29 juni I-C-Hockey Toernooi (voor C-teams spelend in de 1e & 2e klasse)
- Zondag 30 juni Parels & Zeesterren Toernooi (voor D-teams spelend in de 1e & 2e klasse)

Info over de dag zelf volgt zo spoedig mogelijk via de teammanagers.
Algemene informatie over hoe in te schrijven & inhoud van de toernooidag is te lezen op de website onder het kopje 'toernooien' wat bovenaan staat. 
 
BELANGRIJK

26-3-2019
Opzeggen lidmaatschap voor 2 juni
 
Het einde van het seizoen komt er weer aan en daarmee nadert ook de uiterste opzeggingsdatum (2 juni). 

Kort samengevat zijn de belangrijkste aandachtspunten:

- Zorg ervoor dat de opzegging uiterlijk 2 juni bij RHC binnen is;
- Zeg per e-mail op aan [email protected]
  (gaat naar de secretaris en de ledenadministratie); óf
- Zeg schriftelijk op: Secretaris RHC, Postus 666, 2280 AR RIJSWIJK ZH.

Vermeld a.u.b. de reden (niet verplicht, wordt wel erg op prijs gesteld).

Bij uit- en vervolgens weer inschrijven binnen 6 maanden worden administratiekosten in rekening gebracht. De hoogte van deze kosten is bepaald in de Jaarvergadering (ALV) en bedragen € 30,-. 

In relatie tot de wachtlijst is het van belang te weten dat een opzegging kan meebrengen dat opnieuw inschrijven een lagere ranking op de wachtlijst tot gevolg heeft, waardoor mogelijk (her)plaatsing in het volgende seizoen niet gegarandeerd kan worden.

Kijk voor meer uitgebreide opzeginformatie op de website bij RHC | Lid worden/opzeggen | Opzeggen
 
VAN HET BESTUUR

1-3-2019
Alcohol op RHC
 

De gemeente Rijswijk heeft eerder aangekondigd dat er regelmatig en onaangekondigd op RHC gecontroleerd zal worden op het naleven van de regels van onze exploitatievergunning. Daar horen ook de regels over het schenken van alcohol bij.

Voor RHC betekent dit dat we geen alcohol (mogen) verkopen, schenken of verstrekken aan personen onder de 18 jaar. Wie zelf onder de 18 is, mag geen alcohol bij zich hebben of drinken in openbare ruimten.
Dus: er wordt geen alcohol geschonken aan leden en bezoekers die jonger zijn dan 18 jaar. Wie bardienst heeft, vraagt daarom bij twijfel altijd om een ID te laten zien, zodat de leeftijd gecontroleerd kan worden. Daarnaast mag een volwassene geen alcohol kopen bij de bar en doorgeven aan iemand die jonger dan 18 jaar is.

De gemeente heeft ook aangegeven dat bij controle beide overtreders een persoonlijke boete opgelegd kunnen krijgen, dat wil zeggen: degene < 18 jr die de alcohol koopt of daarover beschikt, maar ook degene die de alcohol verstrekt. Deze boetes worden opgelegd aan de overtreders persoonlijk en kunnen vanzelfsprekend niet aan RHC worden doorbelast en worden ook niet door RHC gecompenseerd.

Onze vereniging moet zich natuurlijk aan de wet houden. Wij hopen dan ook dat alle bezoekers van de club hun medewerking verlenen en begrip tonen voor onze barvrijwilligers die dit mede uit moet voeren.

Wil je nog even nalezen wat het alcoholbeleid inhoudt? https://www.nix18.nl.


IVA-certificaat

Eén van de gestelde regels is dat er altijd iemand achter de bar aanwezig moet zijn die beschikt over het certificaat Verantwoord Alcohol Schenken. Een behoorlijk aantal RHC-ers beschikt al over dit certificaat, maar wij vragen al onze seniorleden & ouders van jeugdleden om deze test ook te doen.

Het behalen van dit certificaat is vrij eenvoudig. Via http://www.nocnsf.nl/iva krijg je er meer uitleg over en eventueel nog wat meer informatie mocht je deze nodig hebben voordat je de vragen gaat beantwoorden.

Voor personen die bardiensten willen gaan draaien zijn de inhoudelijke webpagina’s en de test een prima manier om een gekwalificeerde barvrijwilliger te worden. Voor barvrijwilligers die al een Instructie Verantwoord Alcohol Schenken (IVA) hebben gedaan, is dit instrument handig om hun geheugen op te frissen of iets op te zoeken.

Bij het aanmelden van de test wordt naast je eigen gegevens gevraagd naar het e-mailadres van de barverantwoordelijke. Vul hier [email protected] in. Zo komt de melding bij de barcommissie binnen dat jij de test hebt gemaakt. Daarnaast wordt gevraagd wie de bar-eindverantwoordelijke is. Hier vul je in "Bestuurslid Organisatie”.

 

 

Dank allemaal voor jullie medewerking!


Namens het bestuur,

Elise Reparon en Romi Bloem

Bestuurslid Organisatie

 

9-1-2019
Vacature secretaris bestuur
 

Wij zoeken een secretaris voor het bestuur. 

In juni 2019 verloopt de tweede bestuurstermijn van huidig bestuurssecretaris Ann-Marie Kühler. Zij heeft zich de afgelopen 6,5 jaar met veel plezier ingezet en zal niet nog eenmaal voor drie jaar kunnen verlengen. Het is tijd om het stokje over te dragen aan een nieuwe enthousiasteling! 

We zijn Ann-Marie zeer erkentelijk voor haar enorme inzet en het werk dat zij de afgelopen jaren heeft verzet.
Haar vertrek betekent wel dat er een vacature binnen het bestuur van RHC ontstaat. Wij zijn dan ook op zoek naar een opvolger voor Ann-Marie.


Lees onderstaande profielbeschrijving, is deze jou op het lijf geschreven en heb je zin om er met je medebestuursleden een nog mooier RHC van te maken, meld je dan bij het bestuur ([email protected])! 


Profiel secretaris 

Als secretaris ben je zowel onderdeel van het (nu zes-koppig) bestuur als van het Dagelijks Bestuur (dit laatste samen met Voorzitter en Penningmeester). Dat betekent onder meer dat je de vereniging RHC in en buiten rechte kunt vertegenwoordigen en tekeningsbevoegd bent op een aantal onderdelen. De secretaris is verantwoordelijk voor het algemene administratieve reilen en zeilen van de vereniging en als secretaris bewaak je dit ook en stuur je erop aan dit allemaal zo goed mogelijk te laten verlopen. 

In de portefeuille van de secretaris vallen: ledenadministratie, lisa-beheer, webredactie, strafcommissie, vertrouwenscommissie en wedstrijdsecretariaat.


De voornaamste taken zijn als volgt samen te vatten:

  • Organisatie, planning en beheer van bestuursvergaderingen en ALV, incl. contacten met SSRHC hierover;
  • Notuleren vergaderingen, actiepunten en bestuursbesluiten, bewaken en beheren voortgang daarvan;
  • Aanvragen, beheren en bewaken noodzakelijke gemeentelijke vergunningen of ontheffingen (evenementen, exploitatievergunning);
  • Beheer van de algemene [email protected] RHC inbox, en fysieke RHC postbus
  • Beheren en bewaken officiële RHC documenten en reglementen (statuten, huisregels, huishoudelijk reglement, bepaalde contracten);
  • Onderhoud algemene contacten met de KNHB, bijvoorbeeld strafzaken-beheer;
  • Planningen en acitiviteitenlijsten, jaaragenda maken en bijhouden voor bestuur en afstemming waar relevant met commissies.

 

Gemiddelde tijdsbesteding (indicatief) is in de drukkere perioden 8 uur per week, maar vanzelfsprekend is dit ook afhankelijk van wat de secretaris afspreekt met medebestuursleden en andere RHC vrijwilligers over wie wat kan oppakken.


Meld je aan

Als je jezelf herkent in deze functieomschrijving en je bent geïnteresseerd deze te vervullen, twijfel dan niet langer en neem contact op met Tom van Essenberg via [email protected] , 0621146027 of in levenden lijve op de club. Heb je specifieke vragen over het secretariaatswerk, schroom dan niet om contact op te nemen met Ann-Marie [email protected] .